Diagnostyka i czyszczenie regulator ciśnienia paliwa Common Rail na przykładzie 1.9 dci Renault.
Regulator 1465ZS0041 stosowany także w innych silnikach.
Częstym problemem w silnikach Common Rail jest utrzymywanie właściwego ciśnienia paliwa na listwie.
Jednym elementów odpowiedzialnych za to jest zawór montowany na pompie wysokiego ciśnienia.
Zawór ogranicza ilość paliwa podawaną do pompy wysokiego ciśnienia. Stosowane są 2 rodzaje tych zaworów – normalnie zamknięty i normalnie otwarty.
Zawór jest sterowany przez komputer wtrysku (nazwy są różne w zależności od marki pojazdu) – poprzez sygnał PWM o częstotliwości około 1kHz. Otwarcie zaworu jest zależne od współczynnika wypełnienia sygnału.
Po włączeniu zapłonu na jeden z pinów elektrozaworu podawane jest napięcie 12V, drugim pinem steruje komputer wtrysku zwierając go do masy.
Prawidłowa rezystancja pomiędzy pinami: 3 ± 0,1 Ω przy 20°C (silniki J84, i F9Q, i 812). Brak połączenia obudowy z pinami.
W pierwszej kolejności warto sprawdzić czy zawór jest prawidłowo wysterowany.
Related Posts
Nowoczesne, bezpieczne, funkcjonalne instalacje elektryczne w domach i mieszkaniach, teletechnika, systemy alarmowe, automatyka domowa
Kosztorysy inwestorskie, ofertowe, zamienne, dodatkowe, przedmiary robót. Dla urzędów, projektantów, inwestorów, wykonawców Zobacz więcej na www.SKProgress.pl
Ebooki o naprawach laptopów i płyt głównych
Miejsce na Twoją reklamę!