HP DV5, DV6, DV7 AMD – uszkodzenie podstawki procesora lub połączeń BGA mostu północnego


20121129200Laptopy: HP serii DV5, DV6,DV7 z procesorem AMD
Płyty główne: QT8, UT12 i pokrewne.

Objawy: laptop reaguje na włączenie, czarny ekran, brak podświetlania, nie sygnalizuje błędów lub sygnalizuje błąd procesora, biosu lub inny, podświetlanie gniazda zasilania świeci ciągle (nie gaśnie).

UWAGA: W przypadku sygnalizowania błędu należy w pierwszej kolejności sprawdzić czy błąd sygnalizowany jest poprawnie, np. jeśli sygnalizowany jest błąd biosu – przeprogramować bios, błąd procesora – podstawić na próbę sprawny procesor.

Diagnostyka i rozwiązanie:
Tester gniazda procesora wykazuje brak połączeń (nie świeci jedna dioda lub więcej).
W pierwszej kolejności należy rozebrać i wyczyścić gniazdo procesora. Dalsze czynności wykonywać jeśli czyszczenie nie przyniesie poprawy.
Z podłączonym testerem należy wygrzewać most północny hotairem (max. 200*C) obserwując diody na testerze. Jeśli zauważy się zmiany w ich świeceniu (zapalanie się, gaśnięcie) – prawdopodobnie uszkodzone są połączenia BGA pod mostem północnym.  W takim przypadku reflow lub reballing mostu północnego często przywraca laptopa do sprawności. Jeśli reballing lub reflow nie przyniesie poprawy możliwe jest uszkodzenie mostu północnego – należy go wymienić na nowy.
Jeśli brak jest poprawy można wykonać reflow socketu, ewentualnie wymienić most północny.

Zdjęcie testera socketu na płycie UT12 (HP DV6/7):

20121112166

Tester pokazujący brak połączenia podstawki procesora z mostem północnym:

20121129200



Inteligentne domy: Projekty, konsultacje, wykonanie, modyfikacje/ integracje.
Dla klientów indywidualnych i projektantów.

Michał Dzik
Michał Dzik
2021-03-14
Zweryfikowana
Szybko sprawnie i w rozsądnej cenie. Polecam usługi tego Pana
Kuba
Kuba
2021-03-08
Zweryfikowana
Wysoka jakość, a przy tym rozsądna cena. Polecam
Alopus Alopus
Alopus Alopus
2021-03-08
Zweryfikowana
Bardzo dobrzy fachowcy, szczególnie pozdrawiam pana Sebastiana.
Wojtek Zamarski
Wojtek Zamarski
2021-01-27
Zweryfikowana
Pełny profesjonalizm, szybka obsługa, rozsądne ceny. Gorąco polecam!!!
Jerzy Jurecky
Jerzy Jurecky
2020-12-15
Zweryfikowana
Mistrz, od lat korzystam i serdecznie polecam.
Jurek Walek
Jurek Walek
2020-12-12
Zweryfikowana
Profesjonalizm na wysokim poziomie, duże doświadczenie w naprawie laptopów, zdecydowanie polecam!
Grzegorz Kalinowski
Grzegorz Kalinowski
2020-11-26
Zweryfikowana
Polecam serwis w 100% pełen profesjonalizm i fachowość.
Bartosz Ignaczuk
Bartosz Ignaczuk
2020-11-24
Zweryfikowana
Doskonały fachowiec z ogromną wiedzą, umiejętnościami i podejściem do klienta. Współpracujemy od kilku lat i zawsze byłem w pełni zadowolony z efektów. Pełen profesjonalizm. Gorąco polecam!